Uniform

Het scoutsuniform bestaat voor alle leden en leiding uit een aantal basisstukken, ideaal om in te ravotten: een beige hemd en een groene korte broek of rok.

Het scoutsuniform kan je kopen in de Hopper-webwinkel of in één van de Hopper-winkels. Ook de meeste kentekens vind je bij Hopper.

Elke scoutsgroep heeft een groepsdas, een das met een eigen kleurencombinatie. Zo kan je aan de das zien bij welke groep een scout of gids hoort. Onze das is blauw met een zwarte streep.

Je kan een aantal delen van het uniform bij ons op de scouts verkrijgen:

- De das

- De trui van onze groep (niet verplicht)

- Taktekens

- Groepslintjes

- Districtstekens

- Jaarthematekens

- Vosjes en wolfjes

Voor de andere delen zullen jullie de Hopper moeten raadplegen:

- Hemd

- Broek

- Teken België

- Internationaal teken

- Provincie schild

- Vlaamse leeuw

De verplichte uniformstukken zijn een hemd (met de nodige tekens), een das en een broek. Er wordt verwacht dat je dit elke zondag draagt. Voor de kapoentjes is dit nog niet verplicht, maar alle uniformstukken zijn wel te verkrijgen in kapoenenmaten.

Omdat we beseffen dat het uniform een grote kost is, hebben wij met Scouts Beveren een tweedehandsafdeling voor uniformen en truien. Je kan je gebruikte uniformen hier gratis komen afgeven om ze een tweede leven te geven. De kast met de tweedehandskleren staat om de twee jaar op een andere scouts.

2022-2023 Gidsen Sint-Martinus (Kallobaan 174, Beveren)

2023-2024 Scouts Sint-Hiëronymus (Schuttershofstraat 19, Beveren)

2024-2025 Scouts Sint-Hiëronymus (Schuttershofstraat 19, Beveren)

2025-2026 Scouts en Gidsen Sint-Raphaël (Pastoor Steenssensstraat 110a, Beveren)

2026-2027 Scouts en Gidsen Sint-Raphaël (Pastoor Steenssensstraat 110a, Beveren)

2027-2028 Gidsen Sint-Martinus  (Kallobaan 174, Beveren)

Je kan steeds bij de scouts in kwestie terecht om uniformen te brengen of aan te kopen. De opbrengst van de verkoop wordt integraal aan een goed doel geschonken.